onsdag den 24. februar 2010

Helenas hue

Helena havde ondt i ørerne i fredags, så i weekenden strikkede jeg en hue det lille pus!

Huen købte jeg garn til da jeg var på håndarbejdsmesse i Fredericia i efteråret, såååå – måske også på tide.

Først filtede jeg ved 40 grader, men den blev ikke lille nok. Så smed jeg den ind ved 60 grader og nu er den liiidt lille, men passer. I stedet for at hækle en tråd at filte og sætte på, købte jeg noget Cocoon og nålefiltede på. Hurtig at strikke – tog faktisk længere tid at vaske den de 2 gange!

IMG_0975

At dømme efter nedenstående er den et hit. Den er dejlig varm og jeg kan godt lide den er lidt frisk i farven!

IMG_0976

Specifikationer
Opskrift: Hue design 12 fra Duddines vævestue. Materialer: Fritidsgarn fra sandnes og cocoon fra LØVE
Farve: GRØN og multicolor
Købt hos: Balleby garn & strik på håndarbejdsmesse i Fredericia
Pinde: 6
Str: barn
Ny teknik: Har ikke filtet noget jeg selv har strikket – med vilje :-) og heller ikke nålefiltet på strik før.

7 kommentarer:

Mette sagde ...

Hvor er den bare fin, Tina! Hun ligner en lille blomster-alf :-)

Strikkeheksen sagde ...

Den er helt utrolig fin og sikken en flot farve :-) Men modellen stjæler godt nok det meste opmærksomhed, hun er ganske rigtigt en skøn lille alf :-)

Clemme/Trine sagde ...

Lækre unge :)

Glaphuset sagde ...

Hej Tina.
Nøj hvor er den blevet fin, og ser ud til at passe perfekt. Rigtig fin detalje med det nålefiltede garn.
Hvor er hun da bare for lækker din datter, herlige billeder :o)
Kh Anette

Marina sagde ...

Hvor er den bare skøn og nederdelen herunder er også helt vidunderlig. Det er nogle heldige børn du har...

Dicte sagde ...

NUTTI!

Kirsten Søeballe sagde ...

Skøn unge med en skøn hue .
Jeg har selv en tilsvarende grå uld hue . Den er både vand- og vindtæt og sidder bare godt på hovedet .
Og så købte jeg både garn og opskrift i Ribe for to år siden på en weekend ferie jeg var på .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...